REPORT MARIÁNA HORENSKÉHO: KVP Reprezent na 15. zasadnutí miestneho zastupiteľstva

27.04.2016 20:50

 

Koncepciu čistoty na sídlisku Halenár stiahol na dopracovanie

V úvode XV. zasadnutia miestneho zastupiteľstva starosta MČ stiahol z programu rokovania bod, týkajúci sa „Koncepcie udržateľnej čistoty na verejných priestranstvách v MČ“. V rámci našich návrhov sme mali pripravený návrh na zmenu uznesenia v znení vzatia na vedomie navrhovaný dokument (pôvodné uznesenie hovorilo o schválení danej Koncepcie), pretože v danom materiály nebolo z nášho pohľadu zodpovedaných niekoľko sporných otázok.

 

Následne boli vzaté na vedomie

-          informácia o plnení uznesení,

-          informácia o vybavených interpeláciách a

-          informatívna správa z X. rokovania Mestského zastupiteľstva v Košiciach.

 

Pribudne 55 nových bytov pre mladých

Zástupcovia spoločnosti Villa Kalvária v krátkosti predstavili plánovanú výstavbu bytového domu, situovaného do územia medzi Moskovskou triedou a prepojovacou komunikáciou - Klimkovičova ulica. Stavba bytového domu nebude negatívne vplývať na okolie a životné prostredie. Na pozemku bude vyčlenená plocha na oplotené detské ihrisko s vybavením a mini parčík s drobnou architektúrou a sadovými úpravami. Výhodou tejto stavby je, že väčšina parkovacích miest je umiestnená v suteréne pod  objektom. Po krátkej diskusii s predstaviteľmi investora sme schválením vyjadrili súhlas s projektovou dokumentáciou pre územné konanie stavby „KOŠICE – PASEO  GRUNTY  – novostavba bytového domu“.

 

Správa o kontrolnej činnosti

Správu o výsledkoch kontrolnej činnosti kontrolórky Mestskej časti Košice - Sídlisko KVP za obdobie od 23. 2.  2016 do zasadnutia MZ dňa 26. 4. 2016 sme vzali na vedomie. Súčasťou správy č. 3/2016 (Následná finančná kontrola odmeňovania pracovníkov mestskej časti podľa zákona č. 533/2003 Z. z. za rok2015) je 14 opatrení na nápravu zistených nedostatkov a na odstránenie príčin ich vzniku a tiež 3 odporúčania. Súčasťou správy č. 4/2016 (Následná finančná kontrola hlasovania za uznesenie č. 115 z 15. 12. 2015 a následného vyhodnotenia záveru hlasovania s tým, že uznesenie bolo prijaté) je 11 opatrení na nápravu zistených nedostatkov a na odstránenie príčin ich vzniku. Kontrolou plnenia uznesení miestneho zastupiteľstva, ktoré boli schválené v roku 2015 (kontrola č. 5/2016) neboli zistené nedostatky. Je možné konštatovať, že niektoré uznesenia neboli do dňa ukončenia kontroly splnené z dôvodu plynutia lehoty, a preto naďalej ostávajú ako uznesenia v plnení. Kompletnú správu nájdete tu: Správa o kontrolnej činnosti MZ 26.4.2016

 

Pred schválenou prestávkou sme podporili o. i.

-          vzatie na vedomie Informatívnu správu o zrealizovaných rozpočtových opatreniach za obdobie január – február 2016,

-          vzatie na vedomie Zápisníc z výročných schôdzí v Dennom centre MČ Košice-Sídlisko KVP (utorok a štvrtok),

-          schválenie Plánu práce Denného centra na rok 2016.

 

Schválili sme 1500 eur na projektovú dokumentáciu na investičnú akciu - Rekonštrukcia strechy MÚ KVP

V rámci II. zmeny rozpočtu sme mali pripravený pozmeňujúci návrh uznesenia, v ktorom sme z pôvodného návrhu úpravy vynechali vypracovanie štúdie venovanej prepojeniu ulíc Hemerkova – Čordákova (v rámci rozpočtu sa počítalo s vyčlenených 500,-EUR). Dôvodom bolo o. i. aj vyjadrenie Ing. Arch. Motýľa, vedúceho projektanta, zodpovedného za návrhy a spracovanie projektových dokumentácií sídliska KVP. Ing. arch. Motýľ  s prepojením ulice Hemerkova - Čordákova  zásadne nesúhlasí z dôvodu,  že celý promenádny chodník od OC ISKRA až po OC Hemerkova bol riešený ako hlavná pešia trasa, na ktorú sa napájajú aj chodníky od ZŠ Čordákova a Janigova. Je tam veľký pohyb detí a muselo by tam byť mimoúrovňové napojenie.

Pozmeňujúci návrh bol schválený, ktorým sa schválilo spracovanie projektovej dokumentácie na investičnú akciu „Rekonštrukcia strechy MÚ KVP“ v sume 1 500,- €. 

 

Návrh na zmenu Rokovacieho poriadku sme odporúčili predkladateľovi dopracovať

Po schválení Zmeny VZN č. 16/2016 o podmienkach poskytovania dotácií právnickým osobám a fyzickým osobám – podnikateľom (ktorý sme podporili) sme v rámci zmeny Rokovacieho poriadku MiZ mali pripravený pozmeňujúci návrh, ktorý namiesto schválenia zmien navrhovali vziať na vedomie prípravu zmien a doplnení Rokovacieho poriadku. Nakoľko na zasadnutí chýbal predkladateľ materiálu, nakoľko mnoho pripomienok bolo nezodpovedaných a nakoľko sme neboli informovaní o pripomienkach Miestneho úradu, zmena navrhovaného uznesenia bola logickým vyústením. Pozmeňujúci návrh bol prijatý.

 

Z pozície predsedu Redakčnej rady som pripravil na zasadnutie MiZ Hodnotiacu správu Redakčnej rady za rok 2015, ktorú poslanci vzali na vedomie. Záverom predmetnej správy sa píše:

-      boli vytvorené podmienky na transparentný výber na pozíciu redaktora-editora,

-      došlo k zlepšeniu spolupráce medzi všetkými zainteresovanými stranami, ktoré sú zodpovedné za obecné noviny, došlo k náprave oproti stavu z minulosti a nevyskytlo sa porušovanie Zásad informovanosti občanov prostredníctvom komunikačných prostriedkov,

-    došlo k zníženiu nákladov (o 24,17%) na vydávanie občasníka v porovnaní s pôvodne schváleným rozpočtom na rok 2015 predovšetkým z dôvodu vysúťažených nižších cien vo verejnom obstarávaní.

 

Uzamykateľné kontajneroviská: Zaviazali sme starostu pripraviť a podať žiadosť o dotáciu z MŽPSR

V bode rôzne sme navrhli uznesenie, ktorým sme nadviazali na našu doterajšiu snahu riešiť projekt uzamykateľných kontajnerových státí. Starosta bol schváleným uznesením zaviazaný konať vo veci aktuálnej výzvy Ministerstva životného prostredia SR zameranú na triedený zber komunálnych odpadov a mechanicko-biologickú úpravu komunálnych odpadov. Na základe uznesenia je starosta zodpovedný za prípravu a podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok.

 

Starostovi sa nepáči prítomnosť poslancov na úrade

Na záver bol poslancom zo strany starostu prečítaný interný oznam Miestneho úradu. Keďže na prosbu o zaslanie pomerne dlhšieho oznamu na mailové adresy poslancov nám bolo odpovedané záporne, budeme si musieť počkať až do vyhotovenia zápisnice zo zasadnutia, v ktorej starosta deklaroval, že bude celé znenie spomínaného interného oznamu. Zo zachytenej časti sa v ozname rieši forma kontaktovania poslancov na zamestnancov miestneho úradu pri ich výkone poslaneckého mandátu ako aj patričná účasť poslancov v priestoroch Miestneho úradu počas úradných hodín. Oznam vyvolal pomerne rozsiahlu a rozporuplnú diskusiu, ktorej pokračovanie nenechá na seba určite dlho čakať.